Πρόγραμμα 1ης Εβδομάδας

Σάββατο 21/1/2017 και Κυριακή 22/1/2017

baka papapetropoulou

Τραγουδώντας την αγάπη

Aπό τον Σούμπερτ μέχρι... τον Χατζιδάκι

Θεοδώρα Μπάκα, Mεσόφωνος

Θεοδώρα Μπάκα

Η Θεοδώρα Μπάκα γεννήθηκε στη Λάρισα. Μελέτησε αρχικά τραγούδι με την Κίτσα Δαμασιώτη στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας ενώ ολοκλήρωσε τις σπουδές της αποφοιτώντας από το τμήμα Όπερας της Ανώτατης Ακαδημίας Μουσικής και Θεάτρου του Ανόβερου (Γερμανία).

Διακρίθηκε στον πανελλήνιο διαγωνισμό τραγουδιού που διοργάνωσε στην Θεσσαλονίκη η καλλιτεχνική εταιρεία ΤΕΧΝΗ (2000) καθώς και στον διαγωνισμό της εταιρείας Χαίντελ στο Γκέτινγκεν της Γερμανίας (2001).

Έχει συνεργαστεί με την Εθνική Λυρική Σκηνή, τους Οργανισμούς Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και Θεσ/νίκης, την Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση , την κρατική όπερα της Λισαβώνας, το θέατρο Αρριάγκα στο Μπιλμπάο, λυρικά θέατρα της Ιταλίας και της Γερμανίας, το Theater an der Wien, το θέατρο των Ηλυσσίων Πεδίων στο Παρίσι, την όπερα του Περμ (Ρωσία) ερμηνεύοντας ρόλους κυρίως από το λυρικό ρεπερτόριο της εποχής του μπαρόκ και τον Μότσαρτ.

Έχει εμφανιστεί σε διεθνείς μουσικές διοργανώσεις στην Ευρώπη, τις ΗΠΑ και την Αίγυπτο τραγουδώντας Παλαιά μουσική, Lied, Ορατόριο, έργα σύγχρονων δημιουργών από την Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και παραδοσιακά τραγούδια.

Έχει συμπράξει με: Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Μουσικά Σύνολα ΕΡΤ, Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βρέμης, Il Complesso Barocco (Alan Curtis), MusicAeterna (Θόδωρος Κουρεντζής) και με μικρότερα μουσικά σύνολα όπως: Latinitas Nostra (Μάρκελλος Χρυσικόπουλος), Ex Silentio (Δημ. Κούντουρας), Atalante (Erin Headley).

Εξίσου δραστήρια στον χώρο της ελληνικής μουσικής έχει συνεργαστεί με πολλούς σύγχρονους έλληνες συνθέτες (Γ.Ζερβό, Γ.Κουρουπό, Σ.Γυφτάκη, Έφη Μαρκουλάκη, Μ.Γρηγορίου, Γ. Κουμεντάκη, Τ. Ρωσόπουλο, Ηλ.Ανδριόπουλο, Κ. Βήτα, Κ. Σελαμσή κ.α.). Είναι επίσης ιδρυτικό μέλος του τρίο σχήματος ΕΡΑΤΩ.

Απέσπασε εξαιρετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο για την συμμετοχή της στην ηχογράφηση της όπερας του Χαίντελ Η Αριάδνη στην Κρήτη (MDG) υπό τον Γιώργο Πέτρου. Συμμετείχε επίσης στην ηχογράφηση των έργων: Πτολεμαίος και Αλέξανδρος του Ντ.Σκαρλάττι (ARCHIV) και Ο Δίας στο Άργος του Χαίντελ (VIRGIN Classics) υπό την διεύθυνση του Alan Curtis, Ορφέας του Β.Κατσούλη, Προσοχή, ο πρίγκηπας λερώνει! του Ν. Κυπουργού. Ηχογράφησε ακόμα έργα συνθετών του Μεσαίωνα με το ελληνικό σύνολο Παλαιάς μουσικής Ex Silentio και θρήνους συνθετών της Ρώμης του 17ου αι. με το βρετανικό σύνολο Atalante, CD που απέσπασε την διάκριση Diapason d’ or (Decembre 2014). Έχει επίσης ηχογραφήσει «Το ημερολόγιο μιας γυναίκας» με τους Χάνομαι Γιατί Ρεμβάζω.

Μαρία Παπαπετροπούλου, Πιάνο

 Μαρία Παπαπετροπούλου, Πιάνο

Η Μαρία Παπαπετροπούλου γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε πιάνο με τις Πόπη και Ναταλία Μιχαηλίδου στο «Αθήναιον» Ωδείο και το Ωδείο Σκαλκώτα αντίστοιχα. Πήρε το δίπλωμά της από το Ωδείο Σκαλκώτα με άριστα παμψηφεί και Α΄ βραβείο. Συνέχισε τις σπουδές της με τη Φρανσουάζ Τινά στην Εκόλ Νορμάλ του Παρισιού και στο Εθνικό Ωδείο της Ορλεάνης, απ’ όπου αποφοίτησε αποσπώντας το πρώτο βραβείο. Κατόπιν με υποτροφία του Ιδρύματος Ωνάση, συνέχισε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Καρλσρούης με τον Ούλριχ Ραντεμάχερ, στην ειδικότητα συνοδείας λίντερ, αποκτώντας μεταπτυχιακό δίπλωμα (Μaster of Arts) με άριστα.

Παρακολούθησε σεμινάρια και τμήματα τελειοποίησης πιάνου, μουσικής δωματίου και συνοδείας λίντερ με τους Λέβ Βλασένκο, Γκίττυ Πίρνερ, Εντουάρντο Χούμπερτ και Μπρούνο Κανίνο. Έχει εμφανιστεί σε ατομικά ρεσιτάλ (Μέγαρο Μουσικής 1994) και σε συναυλίες Μουσικής Δωματίου στην Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία και την Τουρκία. Έχει συμπράξει επανειλημμένα, ως σολίστ, με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Ορχήστρα των Χρωμάτων, την Φιλαρμονική του Ριαζάν στη Ρωσία και την Ορχήστρα Νέων του Μύνστερ στη Γερμανία όπου ηχογράφησε σε CD το κοντσέρτο για πιάνο του Μότσαρτ KV467. Έχει ηχογραφήσει για την Ελληνική Ραδιοφωνία με το Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής του Θ. Αντωνίου και έχει εμφανιστεί στην Ελληνική και την Τουρκική τηλεόραση. Έχει τιμηθεί, μαζί με την Sedef Ercetin (βιολοντσελίστρια από την Τουρκία), με το βραβείο Abdi Ipekci για την Ελληνοτουρκική ειρήνη και φιλία (1999). Διδάσκει μάθημα συνοδείας και μουσικής δωματίου στο Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.

Πρόγραμμα

Μια βραδιά με έργα για φωνή και πιάνο με θέμα την αγάπη όπως την είδαν κι εμπνεύστηκαν απ' αυτή ποιητές και συνθέτες διαφορετικών εποχών και χωρών.


Μέρος Α’

Franz Schubert (1897-1828)

  • Im Frühling - Την άνοιξη
  • Gretchen am Spinnrade - Η Μαργαρίτα στοροδάνι

Richard Strauss (1864-1949)

  • Morgen - Αύριο...
  • Zueignung - Αφιέρωση

Jules Massenet (1842–1912)

  • Elegie - Ελεγεία

Gabriel Fauré (1845- 1924)

  • Chanson d‘ amour - Τραγούδι αγάπης

Claude Debussy (1862–1918)

  • „Minstrels“ Πρελούδιο Νο 12 για πιάνο

Eric Satie (1866–1925)

  • Je te veux - Σε θέλω

Kurt Weill (1900–1950)

  • Je ne t’ aime pas - Δεν σ' αγαπώ

Francis Poulenc (1899–1963)

  • Les chemins de l’ amour - Τα μονοπάτια της αγάπης

Μέρος Β’

Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903–1984)
Από τα «20 τραγούδια του ελληνικού λαού»

  • Είχα μιαν αγάπη
  • Ερηνάκι

Θόδωρος Αντωνίου (1935-)

  • Ποιος πήρε την αγάπη μου

Γιώργος Κουρουπός (1942-)
Από τα τραγούδια σε ποίηση Φ.Γκ. Λόρκα

  • Κάθε τραγούδι

Νίκος Κυπουργός (1952-)

  • Αγγέλα

Μάνος Χατζιδάκις (1925–1994)
Από το έργο για σόλο πιάνο «Για μια μικρή λευκή αχιβάδα»

  • Συρτός

Από τον κύκλο «Ο μεγάλος ερωτικός»

  • Ποιος ειν’ τρελός από έρωτα
  • Τα πάθη από τον έρωτα

Από το έργο για σόλο πιάνο «Για μια μικρή λευκή αχιβάδα»

  • Σούστα

Από το έργο «Ο κύκλος του C.N.S.»

  • Εγώ είμαι ένα σύννεφο

Θεοδώρα Μπάκα – μεσόφωνος, Μαρία Παπαπετροπούλου - πιάνο

Αίθουσα Συναυλιών Δημοτικού Ωδείου Λάρισας
Σάββατο, Ώρα έναρξης 20:30


Τιμή Εισιτηρίου:

  • Κανονικό: 10€
  • Μειωμένο: 5€ (Φοιτητές, Σπουδαστές, Κάρτα Ανεργίας)

Πακέτο 4 συναυλιών:

  • Κανονικό: 32€
  • Μειωμένο: 16€
niovi klaudianou

Σεμινάριο Νοητικής Εγρήγορσης και Ψυχολογικής Ενδυνάμωσης Μουσικών

Η Τέχνη του Δημιουργείν, η Τέχνη του Εκτίθεσθαι

Πληροφορίες

Τι πιστεύεις για τις ικανότητες σου ως μουσικός; Την αξία σου; Το μέλλον σου; Χαίρεσαι να μελετάς; Πως νιώθεις όταν βγαίνεις να παίξεις; Πως νιώθεις μετά; Πως αντιδράς στην έλλειψη ελέγχου; Στην έξωθεν κριτική; Στην επαγγελματική απόρριψη;

Το θέμα του σεμιναρίου είναι η νοητική εγρήγορση και η ψυχολογική υποστήριξη του μουσικού στη μελέτη του, σε συνθήκη ακρόασης αλλά και παράστασης/συναυλίας. Είναι βασισμένο στα τελευταία ευρήματα της Νευροβιολογίας, δηλ. της συνδυαστικής προσέγγισης των εγκεφαλικών λειτουργιών (μάθηση/μνήμη), των ορμονών (ευθυμία-συναισθηματική ολοκλήρωση-κατάθλιψη-παραίτηση) και των κινητικών δεξιοτήτων (ειδικές δεξιότητες του κάθε μουσικού στο όργανο του).

Πρώτη μέρα:

Η κλινική εικόνα του μουσικού σε συνθήκες Στρες (Τρακ) / Συμπτωματολογία / Φόβοι και Φοβίες / Μέτα-Προγράμματα. Εναλλακτικές;

Δεύτερη Μέρα:

Προσομοίωση ακρόασης/παράστασης: Ομαδικές και ατομικές ασκήσεις βασισμένες στην ενόραση, στον ελεύθερο συνειρμό και στα λογικά επίπεδα. Στόχος είναι η απελευθέρωση του μουσικού από τα ψυχολογικά και νοητικά του μπλοκαρίσματα ώστε να γίνει συναισθηματικά πιο ελαστικός, πιο διαισθητικός και κατ' επέκταση δημιουργικός.

Διδασκαλία: Νιόβη Κλαυδιανού

Νιόβη Κλαυδιανού

Η Νιόβη Κλαυδιανού γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη και εκπαιδεύτηκε τόσο ως λυρική τραγουδίστρια όσο και ως ηθοποιός. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της Μονωδίας-Μελοδραματικής στο Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης στην τάξη της Κατερίνας Καρατζά με «Άριστα» Παμψηφεί και Ειδικό Βραβείο Μουσικής Ερμηνείας παράλληλα με το Πτυχίο Ψυχολογίας από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έγινε δεκτή στο Πανεπιστήμιο του Maryland στις Η.Π.Α, από όπου απέκτησε τον τίτλο Master of Music με κατεύθυνση την Όπερα (τάξη Delores Ziegler). Συνέχισε και ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο ίδιο Πανεπιστήμιο με την απόκτηση διδακτορικού τίτλου σπουδών πάνω στο Vocal Performance. (Doctor of Musical Arts, D.M.A.). Στο Βερολίνο πια, ολοκλήρωσε ένα μεταπτυχιακό της στην τεχνική του Νευρογλωσσικού Προγραμματισμού στο Ινστιτούτου IKS (Instintut fur Kurzzeittherpie und Selbstmanagement).

Υπήρξε καθ’ όλην τη διάρκεια των σπουδών της στην Αμερική υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης» και του Πανεπιστημίου του Maryland, στο οποίο και δίδαξε επί τρία συνεχή έτη σε προ- και μεταπτυχιακό επίπεδο (teaching assistantship).

Σ’ ό,τι αφορά την καλλιτεχνική της δραστηριότητα, έχει επιδείξει τις ικανότητές της μέσα από συνεργασίες με σημαντικά Θέατρα και Όπερες των Η.Π.Α. και της Ευρώπης (Opera Theatre of the Rockies/Colorado, Denver Opera/Colorado, Clarice Smith Performing Arts Center/Maryland, Kay Theatre/Maryland, Teatro Nacional de Catalunya/Espana, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας κλπ). Οπερατικοί ρόλοι που έχει ερμηνεύσει συμπεριλαμβάνουν: Donna Elvira/Don Giovanni, Vitellia/La Clemenza di Tito, Magda Sorell /Τhe Consul, Agathe/Der Freischutz και Liu/Turandot. Ανάμεσα στα συμφωνικά έργα που έχει ερμηνεύσει βρίσκονται τα Kindertotenlieder του Mahler, τα Wesendonck Lieder του Wagner, το Knoxnille: Summer of 1915 του Barber, η Seherazade του Ravel, Nuit d'Etes του Berlioz, Pierrot Lunaire του Schoneberg κ.λπ.

Ως σολίστ έχει συνεργαστεί με την Ορχήστρα του Royal Academy του Λονδίνου, Imperial College του Λονδίνου, την Ορχήστρα του Maryland, του Denver, της Jungekammerorchester/Berlin, Κρατική Ορχήστρα/Berlin κλπ., έχει ερμηνεύσει και Έλληνες συνθέτες (π.χ. Μ. Χατζιδάκης/ Νέα Υόρκη, Βερολίνο), ενώ έχει συνεργαστεί με Διευθυντές Ορχήστρας/Σκηνοθέτες: Daniel Barembeum, Heinz Friecke, James Ross, Dr. Colin Durrant, James Allbritten, John Greer, Ken Slovac, Δημήτρης Δημόπουλος, Pin Chong, Paul-Douglas Mishnewitz, Leon Major, Nick Olcott, Paul Lindblade, Εύης Γαβριηλίδης, Franck Markowitch.

Από τον Ιούλιο του 2009 ασχολείται εντατικά και παθιασμένα με το θέμα της νοητικής και συναισθηματικής προετοιμασίας των μουσικών/performers σε συνθήκες που απαιτούν υψηλή απόδοση δηλ το Mental Training για τους ανθρώπους της σκηνής. Το βιβλίο που ετοιμάζει με τίτλο Τρακ: Η Τέχνη του Εκτίθεσθαι περιλαμβάνει νοητικές ασκήσεις με σκοπό την άρση των φόβων και των αναστολών που καθηλώνουν τη δημιουργία και εγκλωβίζουν το άτομο στο μιμητισμό. Έχει επανειλημμένα διδάξει στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη, στo Πανεπιστήμιο του Humboldt στο Βερολίνο, στο Berliner Ensemble στο Βερολίνο, σε μουσικές ακαδημίες της Γερμανίας, Σουηδίας, Νορβηγίας, Δανίας, Ελβετίας αλλά και ιδιωτικά.

Μιλάει άπταιστα Γερμανικά, Αγγλικά, Ισπανικά, Πορτογαλικά και Ιταλικά. Στον ελεύθερο της χρόνο ταξιδεύει, χορεύει τάνγκο και ασκείται στη Bikram Yoga.

Συνοδεία Πιάνου: Ιωάννα Σιοπούδη

Ιωάννα Σιοπούδη

Η Ιωάννα Σιοπούδη γεννήθηκε στη Λάρισα. Ξεκίνησε σπουδές πιάνου στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης με την Λ.Ρίζου και τον Τ. Σακελλάριο και συνέχισε στο Πανεπιστήμιο Mozarteum του Salzburg με τον G.Kern στο τμήμα «Παιδαγωγική Οργάνου (τραγουδιού)», απ’όπου αποφοίτησε με Μagister Artium το 1998. Έκτοτε εργάζεται στο Δημοτικό Ωδείο Λάρισας ως καθηγήτρια και συνοδός πιανίστα.

Είναι μέλος του μουσικού συνόλου «Ενωδεία» (Δ.Καρβούνη) και του τρίο «Αντιθέσεις» (βιολί, κλαρινέτο, πιάνο). Έχει μελετήσει και συνεργαστεί με σπουδαίους καλλιτέχνες-παιδαγωγούς, όπως οι Γ.Χατζηνίκος, Δ. Ευνουχίδου, Δ. Δημόπουλος, Δ.Τουφεξής, H. Höll, M. Pepe, R.Penkova κ.α. Έχει πάρει μέρος σε πολυάριθμες συναυλίες ως σολίστ, μέλος συνόλων μουσικής δωματίου και συνοδός τραγουδιστών και χορωδιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Αίθουσα Ήβη Βοζαλή Δημοτικού Ωδείου Λάρισας
Σάββατο και Κυριακή, Ώρα Έναρξης 10:00, Ώρα Λήξης 17:00


Κόστος Συμμετοχής: 40€

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Κάνε κράτηση!

Χορηγοί

  • eksarxos
  • Beneth
  • Anthoasi
  • dionysos
  • Akamatra
  • Kitrinagantia
  • Fullwn Geuseis
  • Λούκουλος
Φεστιβάλ Μουσικότροπο