Πρόγραμμα 4ης Εβδομάδας

Σάββατο 11/2/2017 και Κυριακή 12/2/2017

Συναυλία Εβδομάδα 4

Συναυλία

Ορχήστρα δωματίου Contra Tempo: Οι χοροί του κόσμου

Contra Tempo

 Contra Tempo

Η Ορχήστρα Δωματίου contra tempo δημιουργήθηκε τον Μάρτιο του 2012 με πρωτοβουλία του Αρχιμουσικού Βλαδίμηρου Συμεωνίδη, από μουσικούς που αποφάσισαν να εργαστούν μαζί, αγνοώντας τις όποιες αντιξοότητες έχει να αντιμετωπίσει μια τέτοια κίνηση στους καιρούς που διανύουμε. Το Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης ένας θεσμός με ιστορία στην υποστήριξη δημιουργικών πρωτοβουλιών, έθεσε από την πρώτη στιγμή, την ορχήστρα υπό την Αιγίδα του.

Ως πρότυπο για τη δημιουργία της Ορχήστρας, λειτούργησε ο Σύλλογος Ιδιωτικών Συναυλιών(Verein fuer Private Musikalische Aufführunhgen) που ίδρυσε ο Α.Schönberg μετά το τέλος του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου στην Βιέννη, σε μια περίοδο σημαντικών κοινωνικών και οικονομικών ανακατατάξεων, όχι πολύ μακριά από την πραγματικότητα την οποία βιώνουμε στη χώρα μας.

Κοινός στόχος του συνόλου είναι η εξερεύνηση του ρεπερτορίου για ορχήστρα δωματίου διαφορετικών εποχών και αισθητικών ρευμάτων της μουσικής Τέχνης, η προβολή της ελληνικής μουσικής δημιουργίας , σύγχρονης και παλαιότερης, καθώς και η παρουσίαση συμφωνικών έργων σε μεταγραφή για μικρή ορχήστρα.

Στην σύντομή διαδρομή της η Ορχήστρα Δωματίου contra tempo έχει εμφανιστεί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκή και άλλες πόλεις της Ελλάδας παρουσιάζοντας πάντoτε, ελκυστικά και πρωτότυπα προγράμματα.

Σημαντικές στιγμές της μέχρι τώρα πορείας της ορχήστρας ήταν η παρουσίαση για πρώτη φορά στην Ελλάδα δύο οπερών του K.Weill(Mahagonny Songspiel και Der Jasager)σε σκηνοθεσία του Αλέξανδρου Ευκλείδη σε δύο soldout παραστάσεις στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης τον Σεπτέμβριο του 2014 ,καθώς και η παρουσίαση της 4ης Συμφωνίας του G.Mahler στην εκδοχή για ορχήστρα δωματίου τον Φεβρουάριο του 2015 στην αίθουσα “Μελίνα Μερκούρη” του Κρατικού Ωδείου.

Διεύθυνση: Βλαδίμηρος Συμεωνίδης

 Διεύθυνση: Βλαδίμηρος Συμεωνίδης

Γεννήθηκε το 1972 στην Κατερίνη. Μετά από τις βασικές μουσικές σπουδές στο Δημοτικό Ωδείο της γενέτειράς του κοντά στον Γιάννη Αδαμίδη, φοίτησε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και παράλληλα στην τάξη ανώτερων θεωρητικών του Χρήστου Σαμαρά. Από το 1993 ως το 1998 σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης, από όπου αποφοίτησε με δίπλωμα διεύθυνσης ορχήστρας από την τάξη του Uros Lajovic και δίπλωμα σύνθεσης από την τάξη του Erich Urbanner, αποκτώντας τον ακαδημαϊκό τίτλο Magister Artium.
Είναι επίσης πτυχιούχος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.

Από το 2006 εως το 2011 διετέλεσε Διευθυντής της Εθνικής Συμφωνικής Ορχήστρας της Ε.Ρ.Τ. Έχει συνεργαστεί με ορχήστρες και μουσικά σύνολα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως η Ορχήστρα της Αυστριακής Ραδιοφωνίας (RSO Wien), η Φιλαρμονική Ορχήστρα της Σόφιας, οι κρατικές ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης, η Παιδική Χορωδία της Βιέννης (Wiener Saengerknaben), τα σύνολα σύγχρονης μουσικής «Klangforum Wien», «die reihe» και «dissonArt», η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, η Συμφωνική Ορχήστρα Κύπρου, η Ορχήστρα Πατρών, η «Sinfonietta Belgrade», η Καμεράτα, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων κ.α.

Διηύθυνε παραγωγές όπερας και μπαλέτου στην Εθνική Λυρική Σκηνή και ηχογράφησε για την ελληνική και την αυστριακή Ραδιοφωνία καθώς και για την διεθνή δισκογραφική εταιρεία NAXOS. Δίδαξε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, ενώ από το 2001 διδάσκει διεύθυνση ορχήστρας στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης.

Τον Μάρτιο του 2012 ίδρυσε στη Θεσσαλονίκη την ορχήστρα δωματίου contra tempo.

www.vladimirossymeonidis.gr

konstantinos raptis

Σολίστ: Κωνσταντίνος Ράπτης, Μπαντονεόν

Ο Κωνσταντίνος Ράπτης γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Εκεί πήρε τα πρώτα μαθήματα στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης, με καθηγητές τους Μ. Παπανικολάου (ακορντεόν), Ν. Μιχαηλίδου (πιάνο), και Ι. Παπαδάτο (ανώτερα θεωρητικά). Παράλληλα φοίτησε στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Συνέχισε τις σπουδές του στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου στην τάξη της Prof. Elsbeth Moser, ως υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης. Έκτοτε έχει πραγματοποιήσει συναυλίες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως σολίστ, με σύνολα μουσικής δωματίου και συμπράττοντας με ορχήστρες όπως την Academia Santa Cecilia, την ορχήστρα της όπερας Unter den Linden του Βερολίνου, το Ensemble Modern, την Καμεράτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Ο Κωνσταντίνος Ράπτης έχει λάβει μέρος σε διεθνείς διαγωνισμούς ακορντεόν παίρνοντας πολλές τιμητικές διακρίσεις. Από το 2005 διδάσκει ακορντεόν στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Πρόγραμμα

Μ. Χατζιδάκης: Για μία μικρή λευκή αχιβάδα έργο 1 (μεταγραφή για ορχήστρα δωματίου Β.Συμεωνίδης, Δ.Θεοχάρης)

Γ. Κωνσταντινίδης: Δωδεκαννησιακή Σουίτα αρ.1 (μεταγραφή για ορχήστρα δωματίου Β.Συμεωνίδης)

W.A.Mozart:2 country dances:

  • «Η νίκη του ήρωα Koburg» K.587
  • «Η μάχη» K535

Α.Piazzolla: Adios Nonino (μεταγραφή για μπαντονεόν και ορχήστρα δωματίου Β.Συμεωνίδης)

Κώστας Ράπτης, μπαντονεόν

Ν.Σκαλκώτας: 5 Ελληνικοί χοροί (μεταγραφή για ορχήστρα δωματίου Β.Συμεωνίδης)

  • Ηπειρώτικος
  • Πελοποννησιακός
  • Xορός του Ζαλόγγου
  • Χιώτικος
  • Κλέφτικος

Αίθουσα Συναυλιών Δημοτικού Ωδείου Λάρισας
Σάββατο, Ώρα Έναρξης 20:30


Τιμή Εισιτηρίου:

  • Κανονικό: 10€
  • Μειωμένο: 5€ (Φοιτητές, Σπουδαστές, Κάρτα Ανεργίας)

Πακέτο 4 συναυλιών:

  • Κανονικό: 32€
  • Μειωμένο: 16€
panos

Παιδαγωγικό εργαστήριο

«...ενώ αυτό είναι ένα όργανο του μυαλού»

Πληροφορίες

«...ενώ αυτό είναι ένα όργανο του μυαλού»

Πειραματισμός, Aυτοσχεδιασμός και Συνεργατική Σύνθεση στη μουσική εκπαίδευση

Πώς θα σας φαινόταν αν κάθε φορά που βρισκόμαστε με τα παιδιά-μαθητές μας χτίζαμε τη σχέση μεταξύ μας και τη σχέση μας με τη μουσική πάνω στην παρακάτω θέση: "μέχρι να χτίσουμε μαζί, δεν ξέρω τίποτε"; Και ακόμα: πώς θα σας φαινόταν αν αντί να θεωρούμε ότι εισάγουμε τα παιδιά στο 'ναό της μουσικής', ξεκινούσαμε από την καλλιέργεια της περιέργειας για τον ήχο και τους μετασχηματισμούς του, δίχως πρόωρες και άκαιρες κρίσεις περί ταλέντου, και δίχως προκρούστειες μεθόδους ανάπτυξης της μουσικής αντίληψης;

Στο εργαστήριο αυτό θα προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε μια σειρά από πλαίσια προκειμένου να μας βοηθήσουν να βιώσουμε βαθιά τι θα σήμαινε το να κάνει κάποιος μουσική παιδαγωγική στη βάση των δυο παραπάνω αρχών. "Εν αρχή ην ο ήχος" λοιπόν, και η πρόθεσή μας να δουλέψουμε παρέα με στόχο να χτίσουμε αυτοσχεδιασμούς και συνθέσεις, απλές και κι απρόσμενες.

Το εργαστήριό μας είναι ανοιχτό σε ανθρώπους με πολύ διαφορετικές πορείες. Δεν προϋποθέτει αλλά ούτε και αποκλείει το να κατέχει κάποιος εξειδικευμένες μουσικές γνώσεις. Το στοίχημά μας είναι να μπορέσουμε να αναπτύξουμε μουσικές δημιουργικές δράσεις που να είναι το αποτέλεσμα "φωνών" πολύ διαφορετικών μεταξύ τους.

Δεν υπάρχει για μας παρά μόνο ήχος και σιωπή, και η διάθεσή μας να πειραματιστούμε πέρα από τα όρια των συνήθων βεβαιοτήτων. Κάθε ηχογόνο σώμα μπορεί να αποτελέσει μουσικό όργανο ('όργανο του μυαλού' το ονόμασε κάποτε ένας μαθητής μου, ο 8χρόνος τότε Οδυσσέας). Οι μουσικές ιδέες γεννιούνται καθώς χτίζουμε αυτοσχεδιασμούς, και οι συνθέσεις δεν είναι παρά τρόποι να παίζουμε με τις μορφές και τις σχέσεις των ήχων.

Θα παίξουμε επομένως, θα παίξουμε δίχως 'νότες', δίχως φόβο για 'το λάθος', αλλά με πολλή μουσική. Μια τέτοια αντιμετώπιση της μουσικοπαιδαγωγικής συνάντησης μας οδηγεί πέρα από την παραδοσιακή έννοια της μάθησης ως αποτέλεσμα ‘μετάδοσης’ γνώσεων και εργάζεται στη βάση της άποψης ότι η Παιδεία είναι μια διαρκής κριτική αναζήτηση των όρων και των δυνατοτήτων της ελευθερίας.

Διδασκαλία: Παναγιώτης Κανελλόπουλος

Σπούδασε Μουσική Παιδαγωγική στο Πανεπιστήμιο του Reading (UK) (MA, 1994 – Ph.D, 2000). Εργάζεται ως Αναπληρωτής Καθηγητής στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Έχει παρουσιάσει την επιστημονική του δουλειά σε πολλά συνέδρια στο εξωτερικό και την Ελλάδα.

Εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε διεθνή περιοδικά και συλλογικούς τόμους. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα επικεντρώνονται στη μελέτη του μουσικού αυτοσχεδιασμού των παιδιών, σε ανθρωπολογικές-εθνογραφικές και φιλοσοφικές προσεγγίσεις της μουσικής δημιουργικότητας, και σε κοινωνικοπολιτισμικές προσεγγίσεις της μουσικής εκπαίδευσης.

Παίζει μαντολίνο, αυτοσχεδιάζει και συνθέτει με μικρούς και μεγάλους σε πολύ διαφορετικά πλαίσια, όσα του επιτρέπουν οι δυνατότητές του, στη βάση της πεποίθησης ότι η μουσική ‘χωρά’ περισσότερους από όσους μας λένε ότι χωράει.


Λίστα Εργασιών

Αίθουσα Ήβη Βοζαλή Δημοτικού Ωδείου Λάρισας
Σάββατο και Κυριακή, Ώρα Έναρξης 10:00, Ώρα Λήξης 14:00


Κόστος Συμμετοχής: 40€

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Κάνε κράτηση!

Χορηγοί

  • Akamatra
  • Fullwn Geuseis
  • dionysos
  • eksarxos
  • Beneth
  • Λούκουλος
  • Anthoasi
  • Kitrinagantia
Φεστιβάλ Μουσικότροπο