Πρόγραμμα 2ης εβδομάδας

Σάββατο 27/1/2018 και Κυριακή 28/1/2018
Γρήγορη πρόσβαση

Συναυλία
Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών 

Ελληνικός και Ρώσικος Ρομαντισμός

  • Ημερομηνία:
    Σάββατο 27/1/2018
  • Τοποθεσία:
    Αίθουσα Συναυλιών Δημοτικού Ωδείου Λάρισας
  • Ώρα έναρξης:
    20:30
  • Εισιτήρια:

    Κανονικό: 15€
    Μειωμένο: 10€ (Άνεργοι, ΑΜΕΑ, Φοιτητικό)

Mια νέα συμφωνική ορχήστρα που ξεκίνησε τη διαδρομή της τον Νοέμβριο του 2016. Η ορχήστρα έθεσε ως καταστατικό στόχο της να ασχοληθεί συστηματικά με τον καλλιτεχνικό και πνευματικό θησαυρό που αποτελεί την νεοελληνική έντεχνη μουσική δημιουργία.

Ιδρύθηκε με στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και εν γένει να προβάλλει την πιο αδικημένη ίσως από τις τέχνες, την έντεχνη μουσική που δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε κατά τον 19ο τον 20ό και 21ο αιώνα εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες. Πρόκειται για ένα σημαντικότατο κλάδο του Νεοελληνικού Πολιτισμού που μέχρι σήμερα δεν έχει προβληθεί όσο του αξίζει.

Σημαντικό μέρος των έργων που εκτελούνται από την ορχήστρα έχει ανακαλυφθεί και αποκατασταθεί από την μουσικολογική έρευνα που υλοποιείται με διάφορες μορφές και σε διάφορα επίπεδα στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Πρόεδρος της ορχήστρας είναι ο Καθηγητής Μουσικολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μελέτης της Νεοελληνικής Μουσικής, κ. Νίκος Μαλιάρας. Την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Ορχήστρας ανέλαβε ο διεθνώς καταξιωμένος μαέστρος, και πολύ γνωστός για την έρευνά του στο πεδίο της Νεοελληνικής Μουσικής, πρώην Καλλιτεχνικός Διευθυντής της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών κ. Βύρων Φιδετζής.

Στις συναυλίες περιλαμβάνεται πάντοτε τουλάχιστον ένα ελληνικό έργο, όπως και έργα του διεθνούς ρεπερτορίου που, παρόλη την αξία τους είναι ελάχιστα γνωστά στο Ελληνικό κοινό.

Στην μέχρι τώρα διαδρομή της, η Φιλαρμόνια έχει ερμηνεύσει σπάνια έργα έργα των Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου, Παύλου Καρρέρ, Ιωσήφ-Μιχαήλ Στρατίκου, Δημητρίου Λιάλιου, Μανώλη Καλομοίρη, Βασίλη Καλαφάτη, Νίκου Σκαλκώτα, Δημήτρη Μητρόπουλου, Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, Θεόδωρου Καρυωτάκη, Δημήτρη Θέμελη, Περικλή Κούκου, Πέτρου Πετρίδη και άλλων Ελλήνων συνθετών της σύγχρονης περιόδου, αλλά και έργα Mozart,Haydn,Beethoven,Schubert,Mendelssohn,Tchaikovsky,Arensky,Kalinnikov,Liszt κ.α., και έχει αποσπάσει θετικότατες κριτικές του Τύπου. Στις 9 Απριλίου 2017 ερμήνευσε, σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση, το Requiem του Δημητρίου Λιάλιου, έργο του 1889, το οποίο παρέμεινε για 130 περίπου χρόνια, ανεκτέλεστο.

Έχει ήδη συνεργαστεί με σημαντικούς Έλληνες σολίστ και μαέστρους.
Έχει επίσης ηχογραφήσει την Συμφωνία σε λα ελάσσονα του Βασίλη Καλαφάτη με τον διεθνούς φήμης Tonmeister,HansKipfer, η οποία ήδη κυκλοφορεί σε δίσκο, ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι ηχογραφήσεις δύο εμβληματικών συμφωνικών έργων του Νίκου Σκαλκώτα και του Γιάννη Α. Παπαϊωάννου, που θα κυκλοφορήσουν σύντομα.

Έδρα της ορχήστρας είναι ο Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού «Άρτεμις», Πυθαγόρα 8, στον Άλιμο.

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών

Εσίποβα Λίλια - Σολίστ

Γεννήθηκε στη Μόσχα, Ρωσία. Το 1985 ξεκίνησε τις µουσικές της σπουδές στο Κρατικό Ωδείο Ιππολίτοβα Ιβάνοβα. Στη συνέχεια σπούδασε στο Κρατικό Μουσικό Κολέγιο και στο Κρατικό Μουσικό-Παιδαγωγικό Πανεπιστήµιο Μ.Μ. Ιππολίτοβα Ιβάνοβα στη τάξη της Podgornaya L. Παράλληλα σπούδαζε Ανωτέρα Θεωρητικά µε τον Naumov A.

Το 2002 αποφοίτησε µε Δίπλωµα µε βαθµό Άριστα και ειδική δίακριση ως "εκτελεστής-µουσικός σε κονσέρτο (σολίστας), καλλιτέχνιδα της ορχήστρας και καθηγήτρια άρπας". Συνεργάστηκε µε συµφωνικές ορχήστρες και ορχήστρες µουσικής δωµατίου υπό την διεύθυνση σηµαντικών αρχιµουσικών όπως οι Podgorny A. και Shtegman I. Στη διάρκεια των σπουδών της πραγµατοποίησε εµφανίσεις στη Ρωσία σαν σολίστ. Επίσης παρέδιδε µαθήµατα άρπας σε Κρατικό Ωδείο της Μόσχας.

Από το 2000 που ζεί στην Ελλάδα, έχει συνεργαστεί µεταξύ άλλων µε την Ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Καµεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής, την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, την Εθνική Συµφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, την Συµφωνική Ορχήστρα του Δήµου Αθηναίων, Φιλαρµόνια Ορχήστρας Αθηνών και αλλά µουσικά σύνολα.

Έχει συνεργαστεί µε πολλούς τραγουδιστές του κλασσικού και του σύγχρονου ρεπερτορίου και έχει πραγµατοποιήσει πολλές εµφανίσεις µε έργα Ελλήνων και ξένων συνθετών. Κατέχει πλούσιο και δεξιοτεχνικό ρεπερτόριο και έχει λάβει µέρος σε συναυλίες και ρεσιτάλ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. 

Βύρων Φιδετζής - Διεύθυνση

Γεννήθηκε και σπούδασε στη Θεσσαλονίκη. Από τη Μουσική Ακαδημία της Βιέννης πήρε το δίπλωμα του σολίστ του βιολοντσέλου το 1975 και της διεύθυνσης ορχήστρας το 1977. Εμφανίστηκε ως σολίστ και ως διευθυντής ορχήστρας με όλες τις ελληνικές συμφωνικές ορχήστρες και με ξένα συγκροτήματα στην Ελλάδα, στις σημαντικότερες αίθουσες και σε φεστιβάλ όπως το Φεστιβάλ Αθηνών, «Δημήτρια» Θεσσαλονίκης, καθώς και στο εξωτερικό (Ευρώπη, Ασία, Άπω Ανατολή, Αμερική, Βόρεια Αφρική), προβάλλοντας πάντα τη νεοελληνική δημιουργία.

Υπήρξε μόνιμος αρχιμουσικός της Εθνικής Λυρικής Σκηνής (1985-1992), επικεφαλής αρχιμουσικός της Κρατικής Φιλαρμονικής του Αικατερίνμπουργκ της Ρωσίας (1990-1992), το 1992 προσκεκλημένος αρχιμουσικός της «Καπέλα Ρωσία» στη Μόσχα (πρώην Ορχήστρας του Υπουργείου Πολιτισμού της ΕΣΣΔ), προσκεκλημένος αρχιμουσικός της Συμφωνικής Ορχήστρας του Πάζαρτζικ της Βουλγαρίας (1990-1999) και καλλιτεχνικός διευθυντής της (1999-2001). Καλλιτεχνικός υπεύθυνος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης (2000-2005). Μόνιμος αρχιμουσικός της ΚΟΑ από το 1987, χρημάτισε και Καλλιτεχνικός Διευθυντής της την περίοδο 2004-2011.

Δίδαξε στα Τμήματα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και του Ιονίου Πανεπιστημίου, καθώς και στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διετέλεσε Πρόεδρος της Καλλιτεχνικής Επιτροπής των Μουσικών Σχολείων της χώρας (1994-2005), καθώς και επί σειρά ετών μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Ιονίου Πανεπιστημίου. Τον Οκτώβριο του 2012 εξελέγη μέλος του Συμβουλίου Ιδρύματος του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Η διεθνής κριτική εξεθείασε τις ερμηνείες του και ιδίως την προσπάθειά του για την προβολή της ελληνικής μουσικής. Για την καλλιτεχνική του δράση η Ακαδημία Αθηνών τον τίμησε το 1975 με το βραβείο Σπύρου Μοτσενίγου. Τιμήθηκε επίσης από την Εθνική Λυρική Σκηνή, τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης καθώς και από άλλους φορείς. Για την προσφορά του στην ελληνική μουσική εξελέγη ομοφώνως επίτιμο μέλος της Ενώσεως Ελλήνων Μουσουργών, ενώ για το δισκογραφικό του έργο τού απονεμήθηκε τιμητική διάκριση και, το 2016, το Μέγα Βραβείο Μουσικής για τη συνολική προσφορά του από την Ένωση Ελλήνων Κριτικών Θεάτρου και Μουσικής. Το 2010 αναγορεύτηκε για την πολυετή και ουσιαστική προσφορά του στη μουσική επίτιμος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών. Τον Νοέμβριο του 2016 ανέλαβε την Καλλιτεχνική Διεύθυνση της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών.

Πρόγραμμα

I. ΠAYΛOY KAPPEP (1829-1896): EIΣAΓΩΓH AΠO THN OΠEPA " KYPA ΦPOΣYNH "
II. PAINXOΛNT ΓKΛIEP (1875-1956): KONTΣEPTO ΓIA APΠA KAI OPXHΣTPA ΣE MI 
YΦEΣH MEIZONA EPΓO 74 (1938)
  1. Allegro moderato
  2. ΘEMA KAI ΠAPAΛΛAΓEΣ
  3. Alegro giocoso
III. ΠIOTP IΛITΣ TΣAIKOΦΣKY (1840-1893): ΣOYITA ΓIA OPXHΣTPA AP. 3 ΣE  ΣOΛ MEIZONA EPΓO 55 (1884)
  1. EΛEΓEIA
  2. MEΛAΓXOΛIKO BAΛΣ
  3. ΣKEΦTOMAI
  4. ΘEMA KAI ΠAPAΛΛAΓEΣ
A' Andante con moto
B' Molto più mosso
Γ' Tempo del Tema
Δ' Tempo del Tema
E' Allegro risoluto
ΣT' Allegro vivace
Z' Moderato
H' Largo
Θ' Allegro molto vivace
I' Allegro vivo e un poco rubato
IA' Moderato mosso
IB' Finale. ΠOΛΩNEZA

Εργαστήριο
«Μουσικά ταξίδια με τραγούδια, παιχνίδια και χορούς της Γης»

  • Ημερομηνία:
    Σάββατο 27/1/2018 και Κυριακή 28/1/2018
  • Τοποθεσία:
    Αίθουσα «Ήβη Βοζαλή»
  • Ώρα έναρξης:
    10:00 - 14:00
  • Κόστος Συμμετοχής:

    40€
    25€ (Άνεργοι, ΑΜΕΑ, Φοιτητικό)

Η ποικιλία των τραγουδιών –παιχνιδιών από διαφορετικούς τόπους αποτελεί διαχρονικά ένα ελκυστικό υλικό για τα παιδιά. Παράλληλα αποτελεί ένα χρήσιμο υλικό και ένα πολύτιμο μεθοδολογικό εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών-εμψυχωτών για τη διδασκαλία της μουσικής, τα θεματικά-διεπιστημονικά προγράμματα ή τα προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης.

Σκοπός του εργαστηρίου είναι να βιώσουν οι συμμετέχοντες τη διαδικασία οργάνωσης και εφαρμογής διαπολιτισμικών προγραμμάτων μέσω της μουσικής και να αναγνωρίζουν και να αξιοποιούν τους πολύπλευρους - παιδαγωγικούς, μουσικούς και κινητικούς - στόχους και τα οφέλη που ενυπάρχουν σε αυτά, ιδιαίτερα στην εποχή μας. Επίσης, προτείνεται μια βιωματική μέθοδος εύκολης και αποτελεσματικής εκμάθησης χορευτικών τραγουδιών με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο.

Ως περαιτέρω αξιοποίηση προτείνεται η μεταφορά και προσαρμογή του προτεινόμενου μοντέλου στις διδακτικές ανάγκες του κάθε εκπαιδευτικού της μουσικής, της γυμναστικής, του εκπαιδευτικού της τάξης ή του εμψυχωτή σε όποιο χώρο εργάζεται, τόσο με παραδοσιακό – λαϊκό υλικό της κάθε τοπικής κουλτούρας, όσο και διαπολιτισμικά.

Περιεχόμενο και δραστηριότητες του εργαστηρίου αποτελούν τα μουσικά παιχνίδια και κυρίως τα χορευτικά τραγούδια-παιχνίδια που προέρχονται από διαφορετικές περιοχές της γης και από διαφορετικά πολυπολιτισμικά περιβάλλοντα. Προτείνεται η εκμάθηση χαρακτηριστικών ειδών χορευτικών τραγουδιών της Ελλάδας, όπως ο Καλαματιανός (7/8), ο Αντικριστός (9/8), το Συρτάκι (4/4) , το Τσιφτετέλι (4/4), το Ζεϊμπέκικο ή ο Κυνηγητός. Και το μουσικό ταξίδι διανθίζεται με σταθμούς σε όλες τις ηπείρους και σε μέρη του κόσμου με πλούσια μουσική παράδοση. Το υλικό που χρησιμοποιείται αντλείται από παλιότερες και πρόσφατες εκδόσεις αλλά και από ανέκδοτο ρεπερτόριο του εισηγητή.

Η μεθοδολογία υλοποίησης του εργαστηρίου βασίζεται σε βιωματικές , ομαδοσυνεργατικές και δημιουργικές τεχνικές. Η συνήθης διαδικασία ξεκινά από την ακρόαση και προχωρά στο σώμα με τη βοήθεια τραγουδιστών καθοδηγούμενων κινήσεων (concretemovement). Συνεχίζεται με εκτέλεση από φωνή και κρουστά και ολοκληρώνεται με εμβάθυνση στα πολιτισμικά και μουσικά στοιχεία που εμπεριέχουν τα τραγούδια.

Η θεωρητική τεκμηρίωση της μεθόδου βασίζεται σε καθιερωμένες παιδαγωγικές, κινητικές και μουσικοπαιδαγωγικές αρχές και σε ερευνητικά ευρήματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην τήρηση των αρχών της διαπολιτισμικής μουσικής εκπαίδευσης κατά την προσέγγιση παραδοσιακού και λαϊκού μουσικού υλικού σε εκπαιδευτικά προγράμματα εντός και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος. Το εργαστήρι ολοκληρώνεται με ανάλυση και αξιολόγηση της όλης διαδικασίας.

Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς της μουσικής, της γυμναστικής, ή του εμψυχωτή σε όποιο χώρο εργάζεται.

Θα δοθεί βεβαίωση παρακολούθησης.

Επιμέλεια: Νίκος Θεοδωρίδης

Δραστηριοποιείται στο χώρο της μουσικής παιδαγωγικής με έμφαση στην προσχολική και πρωτοσχολική ηλικία . Είναι διδάκτωρ Μουσικής Παιδαγωγικής και ερευνητής στο πεδίο της αποτελεσματικότητας της μουσικοπαιδαγωγικής εκπαίδευσης και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών καθώς και της οργάνωσης προγραμμάτων για παιδιά.

Από το 2012 ανήκει στο Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (ΕΕΠ, Α’ βαθμίδα) του ΤΕΠΑΕ του Α.Π.Θ., ενώ έχει διδάξει στην Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας από 1993 έως το 2011 και επίσης ως επιμορφωτής στα ΠΕΚ, στην Εξομοίωση, στο Διδασκαλείο, σε Μεταπτυχιακά προγράμματα κ.ά.

Έχει δημοσιεύσει βιβλία με cd’s και άρθρα μουσικοπαιδαγωγικού περιεχομένου. Έχει συνθέσει παιδικά τραγούδια για θέατρο και για μουσικοπαιδαγωγικές εφαρμογές. Επιμελήθηκε και πήρε μέρος σε παραστάσεις μουσικού θεάτρου και εμψύχωσης για όλες τις ηλικίες με χαρακτήρα μουσικοπαιδαγωγικό, διαπολιτισμικό και επικοινωνιακό.

Υπήρξε μέλος οργανωτικών επιτροπών και εισηγητής σε συνέδρια και ημερίδες. Είναι ιδρυτικό μέλος της καλλιτεχνικής – παιδαγωγικής ομάδας ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ, της Ελληνικής Ένωσης για τη Μουσική Εκπαίδευση (Ε.Ε.Μ.Ε.), όπου διετέλεσε μέλος του ΔΣ επί τρεις θητείες και ακόμη της μουσικοπαιδαγωγικής ομάδας της Παιδαγωγικής Σχολής του ΑΠΘ «Παιχνιδιάτορες του Πύργου».

Τέλος, είναι ιδρυτικό μέλος και επί σειρά ετών πρόεδρος της ΑΜΚΕ Εργαστήρι Κρουστών-Μουσικό Παιχνιδοθέαμα ΚΡΟΥΣΤΟΦΩΝΟ, στο οποίο συμπράττει έως σήμερα, ως επιστημονικά υπεύθυνος των μουσικοπαιδαγωγικών δράσεων και συν-συντονιστής της Παιδικής σκηνής και πολλών πολιτιστικών εκδηλώσεων.


Απαραίτητη η κράτηση.
Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Μέγας χορηγός

Χρυσός χορηγός

Ασημένιος χορηγός


Χορηγοί


Ευχαριστούμε πολύ τους χορηγούς μας που στηρίζουν αυτό το ταξίδι στην τέχνη.

Επιστροφή
στην κορυφή
Διοργανωτής: Δημοτικό Ωδείο Λάρισας

Σύλληψη, Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Χρήστος Λενούτσος, πιανίστας.

Copyright © Φεστιβάλ Μουσικότροπο - Δημοτικό Ωδείο Λάρισας

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση, η αναπαραγωγή, ολική, μερική ή περιληπτική ή κατά παράφραση ή διασκευή απόδοση του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο, ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό, ηχογράφησης ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993 και κανόνες Διεθνούς Δικαίου που ισχύουν στην Ελλάδα.

Made with by Readmore Creative